19 marca 2014 uczniowie klas IV-VI na specjalnie zorganizowanych zajęciach, mieli okazję zapoznać się z historią kina. Dzień poświęcony kinematografii był dniem dość niezwykłym, ponieważ odbywające się zajęcia łączyły w sobie wiele zagadnień z różnych przedmiotów – od historii przez przyrodę, język polski, matematykę aż po język angielski – i prowadzone były przez kilku nauczycieli jednocześnie. Na zajęcia zaproszono także rodziców. Tego dnia trzeba było wykazać się nie tylko wiedzą z różnych dziedzin, ale też zastosować ją w praktyce. Lekcja rozpoczęła się od projekcji kilkuminutowego filmu „Historia kina”, na podstawie którego uczniowie mieli uporządkować najważniejsze wydarzenia w dziejach kinematografii na specjalnie przygotowanej osi czasu. Oprócz tego uczestnicy mieli okazję wziąć udział w kilku eksperymentach, pokazujących, na czym polegają złudzenia optyczne, zrobić własną, krótką animację obrazkową, czy porównać obrazy z poszczególnych klatek taśmy filmowej. Nie zabrakło także zajęć praktycznych – w oparciu o repertuar białostockich kin uczniowie musieli napisać ogłoszenie dotyczące wyjazdu na wybrany przez siebie film. Posługując się cennikiem trzeba było także obliczyć, którego dnia i o której godzinie należało wybrać się do kina, by składka na bilety była jak najniższa. Na koniec lekcji uczniowie w parach układali dialogi w języku angielskim i w oparciu o nie przedstawiali scenki rozgrywające się przed kasą biletową. Dzień upłynął wszystkim bardzo szybko. Taka forma zajęć spotkała się ze sporym zainteresowaniem ze strony uczniów i z pewnością nie była to ostatnia tego typu lekcja…