do początku   |   mapa serwisu   |   kontakt
O nas » Aktualności
Wrocław 2018

W dniach od 9 do 11 maja starsi uczniowie naszej szkoły, razem z uczniami ze Szkoły Podstawowej w Obrubnikach, udali się na trzydniową wycieczkę do Wrocławia. Tak daleko jeszcze nie byliśmy! Na szczęście humory dopisywały, dzięki czemu podróż autokarem szybko minęła. Pierwszego dnia udaliśmy się na Sky Tower - najwyższego budynku w Polsce (212 m wysokości, 50 pięter). Widoki zapierały dech w piersiach, toteż szybko chwyciliśmy za telefony i aparaty, by zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Następnie udaliśmy się na nocleg, na którym musieliśmy nabrać sił przed kolejnym dniem. Tuż po śniadaniu pojechaliśmy do wrocławskiego zoo, w którym największe wrażenie zrobiło na nas afrykarium i oceanarium. Pływające tuż nad głową rekiny i płaszczki były niesamowite! Udało nam się odnaleźć również pływających razem błazenka i pokolca królewskiego (zwanego również chirurgiem lub cyrulikiem), czyli filmowe pierwowzory Nemo i Dory z bajki animowanej „Gdzie jest Nemo?”. Tego dnia szczęście nam dopisało i mogliśmy obejrzeć popisowe karmienie foki. Kolejnym punktem wycieczki była Panorama Racławicka. Mimo że żyjemy w XXI wieku, jesteśmy przyzwyczajeni do technologii 3D i efektów specjalnych, ten dziewiętnastowieczny obraz wzbudził w nas podziw. Ogromne malowidło umieszczone w specjalnie zbudowanej rotundzie robiło ogromne wrażenie. Nie wiedzieliśmy, gdzie się kończy obraz, a gdzie zaczyna rzeczywistość... Każdego, kto wybiera się do Wrocławia, namawiamy na zobaczenie tego niesamowitego dzieła. Podczas zwiedzania miasta urządziliśmy sobie polowanie na wrocławskie figurki krasnali. Grupa, która sfotografowała najwięcej krasnali, otrzymała nagrodę. Pogoda nam sprzyjała, dni mijały szybko. Wracaliśmy zadowoleni, jednak trochę żałowaliśmy, że nie możemy zostać dłużej...